Seminarium komunikacji i reklamy wyrobów medycznych: Wyroby medyczne - Produkty lecznicze - Działalność lecznicza. Zgodna z obowiązującym prawem reklama i komunikacja w mediach i social mediach

Seminarium komunikacji i reklamy wyrobów medycznych: Wyroby medyczne - Produkty lecznicze - Działalność lecznicza. Zgodna z obowiązującym prawem reklama i komunikacja w mediach i social mediach
Prelegenci: r. pr. dr Jan Szulc; adw. Michał Gajda; red. mgr prawa Andrzej Gross
Cena: 1450 zł +VAT (VAT dla lekarzy - zw (0 proc.) ; VAT dla firm - 22 proc.)
Termin: 27 czerwca 2025,
Miejsce: Hotel Lord. Al. Krakowska 218, Warszawa
Czy wiesz, jak reklamować się w medycynie po zmianach przepisów?
Na początku 2023 roku w życie weszła Ustawa o wyrobach medycznych, która mocno ograniczyła możliwości reklamowe w branży medycznej. Zakazano praktycznie reklamy produktów leczniczych w mediach ogólnodostępnych, a kary za nieprzestrzeganie nowych zasad mogą być bardzo wysokie.
Zapraszamy na wyjątkowe szkolenie: „Marketing w medycynie po zmianach prawnych – jak reklamować się legalnie i skutecznie?”
Podczas szkolenia dowiesz się:
- Jakie są aktualne ograniczenia i możliwości reklamowe w medycynie po wprowadzeniu Ustawy o wyrobach medycznych
- Jak prowadzić komunikację marketingową, by uniknąć ryzyka wysokich kar finansowych
- Jak skutecznie dostosować strategię marketingową do nowych wymogów prawnych
Szkolenie jest dedykowane dla:
- Szefów firm dystrybucyjnych i producentów wyrobów medycznych
- Specjalistów ds. marketingu w firmach medycznych
- Menedżerów klinik i placówek medycznych
Agenda spotkania
9:30- rejestracja, kawa
10:00 - Powitanie uczestników, wstęp do szkolenia
10:15 - adw. Michał Gajda: "Wprowadzanie wyrobów medycznych do obrotu i używania"
- Definicja wyrobu medycznego
- Nadawanie oznaczenia CE dla wyrobów medycznych
- Rejestracja i wprowadzanie wyrobów medycznych do obrotu
11:15 - Przerwa
11:30 - red. mgr prawa Andrzej Gross: "Praktyczne aspekty komunikacji o wyrobach medycznych i produktach leczniczych"
- Definicja reklamy, informacji i edukacji zdrowotnej
- Komunikacja w mediach medycznych i periodykach tylko dla profesjonalistów
- Komunikacja w mediach mainstreamowych i social mediach
12:15 - Przerwa
12:30 - r. pr. dr Jan Szulc: "Reklama wyrobów medycznych - Ustawa o wyrobach medycznych"
- Reklama wyrobów medycznych do publicznej wiadomości
- Reklama w mediach medycznych i periodykach tylko dla profesjonalistów
- Dozwolone działania z użyciem nazw i wizerunków wyrobów medycznych w social mediach i na stronach internetowych
13:30 - 13:45 - Przerwa
13:45 - red. mgr prawa Andrzej Gross: "Wizerunek i prawo autorskie w komunikacji informacyjnej, edukacyjnej i reklamowej”
- Kodeks Etyki Lekarskiej, a działania marketingowe i reklamowe lekarzy
- Wykorzystanie wizerunku w gabinecie lekarskim oraz w informacji i reklamie o wyrobach medycznych i produktach leczniczych
- Wykorzystywanie materiałów filmowych, fotografii i muzyki w materiałach informacyjnych i reklamowych
14:30 - Lunch
15:30 - Zakończenie szkolenia
Prelegenci:
adw. Michał Gajda |
Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego, Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończył studia podyplomowe z prawa medycznego oraz prawa karnego skarbowego i gospodarczego. Członek Rady Ekspertów Parlamentarnego Zespołu ds. Medycyny Estetycznej, wykładowca Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego, pełnomocnik Koalicji Lekarzy oraz ekspert prawa medycznego przy Stowarzyszeniu Lekarzy Dermatologów Estetycznych. Autor wielu publikacji w prasie branżowej oraz prelegent konferencji naukowych poświęconych prawu medycznemu. |
red. mgr prawa Andrzej Gross
|
Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego, dziennikarz medyczny i prawnik in-house w Grupie Medialnej „Estetyka i Chirurgia – Medyczna TV”, członek Rady Naukowej Academy of Aesthetic & Anti-Aging Medicine. Zajmuje się teorią prawa, prawem mediów, prawem autorskim i prawem medycznym, oraz marketingiem medycznym. Wykładowca na krajowych i międzynarodowych kongresach i sympozjach naukowych. Inicjator i organizator Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej “Prawo w medycynie - Medycyna w prawie”, i sympozjum naukowego “Prawo i medycyna”. W latach 2005-2010 członek Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej; od lat dziewięćdziesiątych dziennikarz, redaktor i producent telewizyjny związany z mediami lokalnymi, regionalnymi i ogólnopolskimi.
|
r. pr. dr Jan Szulc
|
Doktor prawa, radca prawny. Dyrektor Departamentu Informacji o Wyrobach Medycznych Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych oraz Produktów Biobójczych. Posiada wieloletnie doświadczenie zarówno po stronie organów administracji (Ministerstwo Zdrowia oraz Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych oraz Produktów Biobójczych) oraz jednej z wiodącej kancelarii obsługującej podmioty z branży produktów leczniczych i wyrobów medycznych. W swojej pracy zawodowej zajmuje się lub zajmował zarówno pracą przy przepisach regulujących branżę farmaceutyczną oraz wyrobów medycznych, jak również ich stosowaniem na rzecz podmiotów działających na tych rynkach. |
Wspierane przez iCagenda